Pages

mngkritik bukan bermakna tidak suka, kita prihatin untuk memperbaiki, mengkritik kerana kita dapat lihat kesilapan yang berlaku dan kita melontarkan idea memberi cadangan untuk membetulkan kekurangan itu

mengkritik dengan ilmiah dan fakta itu sihat

bukan mengkritik dengan emosi


twitter @MrAyuL











.

Thursday, January 12, 2012

Tentang hal Fokus.....Lubang dan Korek

Tips hebat- Jika tengah-tengah anda kenikmatan korek hidung, tiba-tiba baru perasan aksi terlampau sedang diperhatikan, apa lagi..sila naikkan ibu jari anda menunjukkan isyarat bagus. Tidak lupa disertakan sekali senyuman semanis kurma.




Salam kawan

Maafkan diriku ini kerana telah lama tidak mencoret aksara nukilan disini..bukan sengaja hendak melukakan hati jantung serta buah pinggangmu..

betul ni tak tipu

cuma sekarang fokus aku pesongannya terarah ke sudut lain.

sekarang aku belajar fokus kepada suatu bidang pekerjaan dalam satu-satu masa.

bukan seperti zaman remaja, zaman jahiliyah kegelapan dulu balun 10 kerja dalam satu masa..sekarang mungkin berkurang, tiga kerja dalam satu masa atau mungkin dua.

kerana aku diberi ingat oleh seorang tok guru

"kau kalau mahu korek lobang, jangan tamak haloba, jangan korek 8 lobang sekaligus dalam satu masa..buat sakit badan penat melebih-lebih..tapi hasilnya kurang memberangsangkan

fokus kepada satu lubang, korek rajin-rajin, hasilnya pasti awesome dan sempurna kedalamnnya.



Begitu juga halnya dalam kita melakukan pekerjaan di dalam kehidupan kita ni... fokus kita tidak boleh mencapah..ia harus menumpu..barulah tajam






















.

9 comments:

reenapple said...

nasihat yang bagus.. tapi aku suka buat 2 kerja dalam 1 masa.. tabiat aku. bukan tamak.. memang tabiat.

SM said...

dah nama pun fokus, mesti la menumpu. kalau tak, ketajaman tu dah tak sampai.

rozeeta rashid said...

eeiii. tips apakah. haha.

multitasking kualiti tak sebagus buat satu kerja pada satu masa.

Titisan Hujan said...

btol2

PinQib said...

woi... cepat la.. update entry lebihhhh panasssssssssssss

aku dulu.. korek satu lubang pun x berhasil camne tu?

DuniakuAbstrak said...

reenapple - kalau kau mahir multitask..buat 18 keje dalam satu masa pun takde hal..silakan

SM - memang ketajaman jadi tak sampai..fokus mencapah = fokus banyak perkara dalam satu masa..


rozeeta rashid - its depends rozee..its depends.. (pergh nama rozee tu dah macam nama ala-ala novel ye dak? haha)

Titisan Hujan - yesza

PinQib - panaz? aku sudah bertaubat nasuha...jangan give up..teruskan kerja-kerja mengorek

ekabukanmakcikkau. said...

aku plak suka buat 3 keje dalam satu masa macam makan sambil tengok tv sambil chat di fesbuk sambil berborak dgn adik aku . oh 4 kerja rupanyaa

marina anakcikbob said...

betul3. zaman sekarang, orang tamak/tak sabar, jadi korek lubang banyak2. last2 semua berlubang tapi tak dalam. kan?

hafizudin said...

seperti biasa.
gua akan nampak titik.
adakah itu antara bijih yang kau korek sebentar tadi?