Pages

mngkritik bukan bermakna tidak suka, kita prihatin untuk memperbaiki, mengkritik kerana kita dapat lihat kesilapan yang berlaku dan kita melontarkan idea memberi cadangan untuk membetulkan kekurangan itu

mengkritik dengan ilmiah dan fakta itu sihat

bukan mengkritik dengan emosi


twitter @MrAyuL











.

Thursday, December 8, 2011

Dont Be gelojoh, Be smart

Kadang-kadang kita jangan terlalu mengejar..

Makin Rakus Kita kejar...

Makin jauh dia lari..

Buat muka tempe, muka tidak bersalah, muka cool.....steady....kemudian dengan penuh kelicikan aturkan percaturan....sambil-sambil tu layan lagu retro...goyang-goyang kepala sikit...

Relax.. Jangan gopoh dan kelam kabut..

Baru lah sesuatu yang kau idamkan, yang kau kejarkan yang kau impikan rebah di genggaman tangan kau

Yang kau terkejar-kejar macam orang kena sawan tu....makin lah orang cuak lari lintang pukang dari kau..

Yelah..kalau kau gelojoh..perancangan kau sudah tentunya caca marba...huru-hara...'not smooth' langsung..bak kata Justin biber penyanyi tunggal lirik 'baby baby baby'..

Kejar..kejar jugak..

bukan kejar membuta tuli..

kena ada strategi

Plan cun cun.... susun kasi elok

Entah-entah tak payah kejar sangat pun..



silap-silap benda tu datang sendiri dekat kau..






Dont Be Gelojoh, Be smart








.

7 comments:

Fyqa said...

naseb aku ada strategi nak kejar yobb

Aishah Zin said...

ceh.rilek2 pun kena susun stratgi dlm diam.kang melepas kang.

fndrocka said...

be the fire, not the butterfly -

delarocha said...

failed to plan is plan to fail :-)

rozeeta rashid said...

kalau gelojoh orang pun takut. haha.

reenapple said...

so just tunggu je?? usaha??? penim aku..

PinQib said...

ts.. nak ngorat pompuan pun x leh rakus sangat.. ye x