Pages

mngkritik bukan bermakna tidak suka, kita prihatin untuk memperbaiki, mengkritik kerana kita dapat lihat kesilapan yang berlaku dan kita melontarkan idea memberi cadangan untuk membetulkan kekurangan itu

mengkritik dengan ilmiah dan fakta itu sihat

bukan mengkritik dengan emosi


twitter @MrAyuL











.

Wednesday, September 8, 2010

Isu Sensitif dan illuminati..2 IN 1

haha jap lagi aku nak bertolak balik..sebelom aku balik sempat lagi nih kasi up satu entry..
2 IN 1



isu sensitif macam perkauman tak pernah surut..kenapa?

bagi pendapat aku..

sebab

Kita

pentingkan diri
tamak
takde tolak ansur
dengki
banyak lagi sifat2 yg tak betul, n aku malas tulis..fikir sendiri.

"untuk mengubah sesuatu kaum kita kena ubah diri sendiri"

ayat ni da common sgt kan? tapi kalau kita fikirkan betul2..itu la kunci nya


KITA SEMUA

masing2 kena bertolak ansur
sayang menyayang
hormat menghormati
banyak lagi sifat2 yg betul, n aku malas tulis..fikir sendiri..

kalau kita perbetulkan diri kita sendiri..

dengan izin Tuhan, masalah2 isu sensitif..tak sensitif ke..isu kecik ke besar ke semua tak kan timbul

kadang2 kita memang dah tahu pon semua benda2 ni kan?

tapi tak bertindak pon..masih lagi dengan perangai lama

kenapa?
sebab
TALK without ACTION


jom TALK with ACTION


so mari la kita ramai2 tak mengira kaum dan bangsa kita perbetulkan diri kita

no RACIST

dlm Islam tak mengajar kita berpuak2

selagi manusia itu berbuat baik

mereka deserve layanan yg baik

tak kira la apa bangsa agama kaum dia sekalipon


illuminati


bagi aku...

jgn OBSES sgt buta2 percaya sesuatu perkara tu tak kira la apa2 pon..tengok, fikirkan, kaji dan nilai, bukak minda tu luas2..apply la ilmu2 yg ada

ni TAK..org ckp A..kau pon ikut A..org cakap B..kau pon ikut B..

orang semua JAKUN..kau pon ikut JAKUN..

5 comments:

J. Love said...

ehem. gua leh tahan jakun orangnya. jakun kat orang yang jakun lebih sampai analyse benda yang tak perlu.

kihkihkihkih!

Hellioz said...

gwa after ayat jlo...
gyahahahah~

AyuE SurihanyOt said...

tak abis2 lagi pasal menda nih...adehh aku lg malas nak layan der benda2 cam tu..

yusuf mujahidin ™ said...

hehehe...kesian org jakun..dorg tk besalah

selamat ari ry bro
=)

lily_lolypop said...

ni mcm subjek hubungan etnik nie.hehe
mari aplikasikannya. jommm