Pages

mngkritik bukan bermakna tidak suka, kita prihatin untuk memperbaiki, mengkritik kerana kita dapat lihat kesilapan yang berlaku dan kita melontarkan idea memberi cadangan untuk membetulkan kekurangan itu

mengkritik dengan ilmiah dan fakta itu sihat

bukan mengkritik dengan emosi


twitter @MrAyuL











.

Tuesday, June 7, 2011

Mimpi atau Realiti?

Perkara yang enak-enak dikatakan mimpi indah....

perkara yang menyedihkan menakutkan dan menyakitkan dikatakan mimpi ngeri

mimpi yang idah sedalamnya ingin dinikmati sehingga  lupa sebentar kepada dunia realiti

mimpi yang ngeri sebolehnya ingin dilupakan keras mencari jalan keluar ke dunia realiti

Namun

Dunia realiti  ini sebenarnya hanyalah satu mimpi

Jaga yang benar nyata hanyalah selepas hari kebangkitan nanti

bukan lagi mimpi ngeri atau mimpi indah

yang tinggal cuma





Realiti ngeri atau Realiti indah










fullstop (.)














cuak sebentar bersama kit-kat

27 comments:

serenity said...

malangnya, hidup x pernah sedar yang sendiri masih didalam dunia mimpi. ebtah realiti apa yang aku dapat nanti agaknya >__<

izni said...

ayuL...!
izni xsedar2 ag nih..
hahahahahahahaha..

Pijahh' de-Arr said...

aku tak suka realiti



fullstop [.]

JIJI YU said...

hehe..realiti sebenar selepas tidur yang panajng..

baincardin said...

Definisi mimpi dan realiti yg sebenar?

cik Lea said...

mimpi hanyalah mainan tido....zzzzz

YanaMIB said...

aku xphm entry ko..huh! =.=

bunga said...

aku layan semua realiti tau x..

full stop..hahaha

kema said...

mimpi realiti.....hurm~

Fyqa said...

smua mimpi

"-.-

ghost writer said...

aku mula mencubit peha kawan dan menampar pipi kawan..mana tau kawan aku tersedar dan dia cakap.."adoii,sakitlah bengong!".

sekarang aku tau aku perlu sedar.

ENCIK TIKUS said...

woah header baru ehh ?

rafiq said...

hidup dunia tidak lebih sekadar permainan gurau senda.

dunia sebenar diSANA nanti..

hackshitam said...

inception.

ecah mashuri said...

idup xseindah dijangka..tak seperit yang diduga.yang penting biarlah keindahan itu jadikan kita tak lupa.keperitan itu jadikan kita lebih kuat menghadapi segala kemungkinan dalam hidup,

realiti tak mungkin seperti mimpi.

Hansyirah Takezur said...

kusukan mimpi yang indah. tapi aku pasrah dengan realiti.

Botak said...

aku dapat mimpi ngeri bila baca benda ni..

asip محمد said...

biar realiti dalam mimpi.. jangan mimpi dalam realiti.. nanti kuat halusinasi..

DuniakuAbstrak said...

serenity - sudah sedar mulalah bertindak

izni - nak kena jirus air satu baldi ni

Pijahh' de-Arr - suka tak suka tetap kena hadapi nanti

JIJI YU - tidur yang lena

baincardin - rujuk kamus

yana- kau baca tanpa penghayatan

bunga- kau layan dengan hati atau dengan akal?

kema- itulah dia

Fyqa - jadi..bangunlah

ghost writer - kadang memang kita sudah sedar, cuma jasad tetap tidak berganjak

ENCIK TIKUS - barulah jugak

rafiq - bebaskanlah diri kita dari belenggu kepalsuan

hackshitam - maybe

ecah mashuri - mimpi tak mungkin seperti realiti..

Hansyirah Takezur - pasrah tetap perlu sebelum itu diringi usaha yang mantap.

botak- haha..seram jugak lah entri ni rupanya

asip - kamu yakin sekarang kamu bukan sedang berhalusinasi?

Pyka Rahmat said...

renungan mendalam.

fuhh

DuniakuAbstrak said...

Pyka Rahmat - fuuhhh

Dark Half said...

reality bites and is absolute truth that most of us keep on denying

NOOR FATIN said...

kita ni realiti ke mimpi ek? err. hehe

Encik Psychopath said...

seram sejuk dibuatnya.

-li.zue- said...

yang penting.

duniakuabstrak tu realiti. :)



ohoi.
lama tak dgr khabar.

Raden said...

mimpi ke..cam mngigau je

DuniakuAbstrak said...

Raden - muncung tu panjangkan lagi