Pages

mngkritik bukan bermakna tidak suka, kita prihatin untuk memperbaiki, mengkritik kerana kita dapat lihat kesilapan yang berlaku dan kita melontarkan idea memberi cadangan untuk membetulkan kekurangan itu

mengkritik dengan ilmiah dan fakta itu sihat

bukan mengkritik dengan emosi


twitter @MrAyuL











.

Thursday, June 30, 2011

Kemutan terakhir buatmu




'kemut'

tempoh hari aku ada menggunakan perkataan ini di dalam perbualan bersama rakan sekerja..

Aku: sikitlah woi..kemut siot

Dia: ape? kemut? lucah syial..

Aku: ??? apebenda yang lucahnya woi..

Dia: kemut tu lah..kemut ..kemut..kemut lubang bontot kau lah..

Aku: (-_-") kemut tu maksudnya kedekut la mangkuk..tu pun tak tahu ke?

Dia: OOoooo..haha! mana aku tahu..


Aku tak salahkan dia kerana tidak memahami maksud kemut tersebut..perkataan itu sendiri kadang kala berevolusi mengikut peredaran masa..ada yang tak tahu ada yang tahu...cuma bahasa baku malaysia je yang statik

Bercakap tentang hal perkemutan... sedar atau tidak kita sering berkemut dalam kehidupan seharian kita..  kita perlu berkemut untuk memotong tahi sewaktu proses perberakan dimana kadar kekemutan juga bergantung kepada tahap kekerasan tahi tersebut, makin keras tahi maka makin kuatlah daya kemutan yang harus digunakan untuk memotong.

Menaiki roller coaster juga boleh menyumbang kepada kepada proses perkemutan. Punyalah seram bila naik roller coaster tu berpusing-pusing terbalik sana terbalik sini, selain penat menahan jantung dari gugur penatlah jugak menahan kemutan melampau setiap kali nak menjunam tu.

Ni baru sikit, ada banyak lagi perkara yang menyumbang ke arah proses berkemut...

kemut ni boleh dikira sebagai satu senaman jugak lah..kalau tak percaya cuba kau kemut sebanyak 100 kali tanpa henti..alah tak payah 100 kali, 20 kali kemut pun boleh semput agaknya.

akhir kata dari saya majulah kemut untuk semua...keh3











lubang ni pun boleh kemut...hahaha

















.

16 comments:

ecah mashuri said...

kemut is kedekut.tp xsuka dgr kemut.xtau knape!hahahah

yusuf mujahidin ™ said...

sorg ustaz bgtahu aku, ade 5 petua berguna utk lelaki sebelum kawen. salah satunya, senaman kemut..

kehkehkeh~

dgr mcm lawak, tp ni btol2 bukan cobaan bero...


nk yg lagi 4? kne bertalaqi dulu dgn aku...haha

rafiq said...

kotoran juga entri ini. agak meloyakan.

eh yg last yg siap bg link tu apehal? lucah2.haha

Lya Colours said...

wei time kasih la bagi link tuh. ko ni mmg bagus la. wakakakakaka. majulah kemut untuk semua !!

- eh muka ko time kemut camtuh ke??

Hansyirah Takezur said...

berkemut yang lepas dialog tu maksud dia muka yang berkeremut sebab uk uk ke? agak keliru sebab bnyak sangat istilah kemut dalam ni.. huhu

Lucifer said...

keh keh keh, kemutan ni

-li.zue- said...

ohoi ayul!

aku pandang positive entry ni,

sbb aku pun pena blaja word kemut tu masa zaman sekolah dulu,
and we define it as kedekut! :)

bunga said...

hahahah..aku pun baru tau kemut itu kedekut..hakhakah..

asip محمد said...

kemuk gila mung nih.. kah3

syahira ariff said...

tak faham pun kemut tu aper

*berlagak fikiran suci

Encik Psychopath said...

aku dah excercise kemut 30 kali. letih. bontot gua dah ada 6 pack.

plumpy.tootsie said...

sbtu lps gua kemut ats roller coaster.babi.1st time naik,nyawa rse melayang!

AyuE SurihanyOt said...

kemut jugak bermaksud lambat...


ikut kamus aku la..haha

Miscellaneous Smiles said...

oihh baru tau

Miscellaneous Smiles said...

aku pikir kemut tu lambat

terkemut kemut <-- bkn mksd lambat ke?

Aujinz said...

terkemut kemut.. koh koh koh...