Pages

mngkritik bukan bermakna tidak suka, kita prihatin untuk memperbaiki, mengkritik kerana kita dapat lihat kesilapan yang berlaku dan kita melontarkan idea memberi cadangan untuk membetulkan kekurangan itu

mengkritik dengan ilmiah dan fakta itu sihat

bukan mengkritik dengan emosi


twitter @MrAyuL











.

Tuesday, March 27, 2012

Yang tepi-tepi itu

Kita ada satu matlamat

Kita ada satu target

Kita mahu apa yang kita mahu itu

Kita usahakan..

gigih

jerit

perih

usaha punya usaha

punya usaha

sampai tertimbul-timbul urat

sampai letih otot dan saraf belikat












tapi akhirnyaa gagal

tak tercapai pun apa yang kita mahu itu

kita pun sedih
mata berkaca..




tapi dalam perjalanan kita mengejar matlamat itu

kita jumpa macam-macam perkara

kita belajar macam-macam benda

kita kenal dia

kita faham itu

kita faham ini

kita sedar rupa- rupanya macam itu perkara sebenarnya

macam ini hal sebetulnya

kita tahu banyak benda baru




lepas tu kan....





baru kita tersedar



bahawa sesungguhnya
matlamat itu bukan kita punya






tapi yang tepi-tepi itu sebenarnya  kita perlukan














P/s  Kadang-kadang matlamat itu hanyalah jambatan untuk kita sampai kepada apa yang sepatutnya kita dapat


















.

6 comments:

naziyatul fatihah said...

apa yang kita belajar dari apa yang kita lalui itu lagi bermakna bukan...

kita kenal macam-macam rupa manusia.

kita tahu matlamat manusia yang berbeza.

ada yg baik dan ada yg tamak.

chill wednesday :)

Lea Isnawi said...

alaa..taknak yg tepi2..nak yg tengah2

A.I said...

absolutely! =)

cuma perlu lalui semua benda dalam hidup.
akan ada sesuatu disebaliknya..

rafiq said...

yang tepi2 pun boleh?

belajar dari pengalaman ada gunanya...

Aishah Zin said...

xsangka karangan ini ditulis oleh ko :)

bighagenjo said...

uish, bermadah bona kau ni. Boto la tu. apa yg kita target tak semestinya akan jadi hak kita. Tapi dalam pada kita tgh usahakan sesuatu, kita dapat sesuatu lain yg lebih bermakna yg kadang2 mgkn kita tak perasaan. Amboih, apo kono aku ni?