Pages

mngkritik bukan bermakna tidak suka, kita prihatin untuk memperbaiki, mengkritik kerana kita dapat lihat kesilapan yang berlaku dan kita melontarkan idea memberi cadangan untuk membetulkan kekurangan itu

mengkritik dengan ilmiah dan fakta itu sihat

bukan mengkritik dengan emosi


twitter @MrAyuL











.

Sunday, May 30, 2010

Fenomena Katak

Fenomena Katak
Ari ni aku nk cite pasal katak..katak merupakan sejenis amfibia yg hidup dua alam……………….. ala korang semua tau kan? Kalo x tau mesti ponteng dulu masa form 3...haha. Ok la aku bukan nk citer pasal kitaran idup katak ke asal usul katak ke..aku nk share serba sedikit fenomena katak yg ade kaitan dgn hdup kita..


Katak ade bermacam2 saiz dari sekecil2
katak sebesar 5 sen




Hingga la sebesar ini...



Katak bleh juga d jadikan sbg mkanan yg lazat.. nyam3...




Katak juga bleh d jadikan sebagai haiwan peliharaan




Peribahasa manusia : Kawan makan Kawan
Peribahasa Katak: Katak makan katak


Contohilah katak ini..tolong menolong x
mengira bangsa dan warna kulit





Akhir kata jadilah seperti katak di atas tempurung, luas pemandangan Nampak dunia luar..=)

7 comments:

nananaDya said...

eeeeeeeeeeee............geli gler ngn katak....
xmo,xmo

DuniakuAbstrak said...

haha comey pe katak tu..

izni said...

yeayy~~
pe kabar katak2 sume..?
yg kecik2 tu cute giler larr..
hahahaha~

Ms.osha said...

aku alergic sikit ngn katak ni..n species cicak pun..hiyarkk

DuniakuAbstrak said...

x kenal maka x cinta..mula2 mmg la x biasa..cuba la bramah mesra ngan mereka...

n.a.n.a said...

besarnya katak tuh. mak aih mcm sebesar kucing. takotnye

DuniakuAbstrak said...

haha kucin pon cabot lari jumpa katak cam tu...