Pages

mngkritik bukan bermakna tidak suka, kita prihatin untuk memperbaiki, mengkritik kerana kita dapat lihat kesilapan yang berlaku dan kita melontarkan idea memberi cadangan untuk membetulkan kekurangan itu

mengkritik dengan ilmiah dan fakta itu sihat

bukan mengkritik dengan emosi


twitter @MrAyuL











.

Monday, October 3, 2011

Isu zizan hina Islam dalam filem Hantu Bonceng

Bukan Ustaz, orang biasa

Ustaz pesen Jatuh hukum
Betul ke Ustaz? so automatik murtad la eh? kena ucap syahadah balik semula..confirm ke ni?
Ustaz pesen maki hamun
   
amboih Ustaz, lancangnya makian Ustaz ni..takut tau, bila baca terus rasa nak insaf...sungguh



tengok video ni...amati setiap bait kata nasihat Ustaz Azhar Idrus..selami dan fahami



Fitnah ni sesuatu yang kita tidak pasti, jangan sewenang-wenangnya kita menghukum orang lain

Tenang dan cool dalam menghuraikan sesuatu isu baru nampak macam orang berilmu





kalau Ustaz Azhar Idrus melenting memaki hamun sama macam tu jugak, agak-agak ada orang respect dan nak dengar ke nasihat dia?






Rumusan dan Kesimpulan 
1.Memaki hamun SAMBIL BERDAKWAH adalah satu usaha yang SIA-SIA
2.Menjatuhkan hukum membuta tuli boleh menimbulkan salah faham










.

10 comments:

Hana Soffelia said...

Percakapan melambangkan ilmu seseorang. Nak menegur biarlah berhemah sikit. ^_^

rafiq said...

betul apa yang ustaz tu cakap.. tapi tak kena la caranya maki2.. tak bawa kesan pada orang yang dia maki.. kalau nasihat elok2 kan bagus..

ecah mashuri said...

yup betol.kesian gak zizan.dia tukang baca skrip je.tp ak respek la dia terus tnya dkt org yg lbh berilmu.

ustz punya pnjlsn pun sempoi.xde nk tduh or marah2.

HEROICzero said...

Tuhan-tuhan dunia .


=)

oranglidi said...

stuju2.. kenalah guna cara berhikmah.

yusuf mujahidin ™ said...

setuju sangat2 bro

memaki tak beri kesan baik lgsung.
bukan tu cara nak mengajar org apatah lagi berdakwah.
nampak sangat kejahilan sendiri.

pesan Imam Ghazali

kalau jumpa kanak2, anggapla mereka lebih mulia kerana mereka masih kecil dan tak banyak melakukan dosa seperti kita

kalau jumpa orang tua, anggaplah mereka lebih mulia kerana mereka lebih lama beribadat daripada kita

dan kalau jumpa orang jahil berbuat dosa, anggapla mereka lebih mulia kerana mereka berbuat dosa dalam kejahilan sedangkan kita buat dosa dalam pada kita mengetahuinya

wallahualam

░♥si lampu neon♥░ said...

apa da.... tu laa belajar dari kesilapan..

bighagenjo said...

memang ramai skunk pesan nak nasihat org, tapi melenting2 mncarut2, maki hamun.. tak kemana pon nasihat dia kalau mcm tu gayanya,

erk.. aku tak paham apa ustaz azhar tu cakap la, kalau dia cakap nogori kemungkinan besar baru aku faham,

YanaMIB said...

jgn kata ustaz azhar idrus, imam muda pn dh bersuara psl ni..dorg yg duk maki2 ni xkn x tgk youtube? xde twitter?? haha erm mana boleh sesuka hati nk kata seorg muslim tu kufur kan..apa lg menuduh menghina Nabi..Zizan pn dh mtk maaf dh jelaskan niat..xperlu lg pertikaikan =)

DuniakuAbstrak said...

Hana Soffelia - org berilmu boleh kelihatan bodoh bila bercakap guna emosi

rafiq - nasihat biar elok dengan cara tegas bukan dengan cara maki

ecah mashuri - zizan bertanya, ustaz azhar tenang menjawab, tapi ustaz 'cap ayam' terpekik terlolong mcm org gila..haha

HEROICzero - well said bro

oranglidi - berhikmah berhemah dan bijak

yusuf mujahidin ™ - ulasan yg sgt tepat

♥si lampu neon♥░ - belajar dan terus belajar

bighagenjo - pejam kan mata dan selami..hehe

YanaMIB - ustaz maki ni mmg pesen tak boleh pakai..