Pages

mngkritik bukan bermakna tidak suka, kita prihatin untuk memperbaiki, mengkritik kerana kita dapat lihat kesilapan yang berlaku dan kita melontarkan idea memberi cadangan untuk membetulkan kekurangan itu

mengkritik dengan ilmiah dan fakta itu sihat

bukan mengkritik dengan emosi


twitter @MrAyuL











.

Monday, October 24, 2011

Jari kaki kanan krem

tadi aku stayback, siapkan kerja mana yang tak setel lagi bersama rakan sekerja.

tengah-tengah rancak dan khusyuk buat kerja tiba-tiba jari kaki kanan aku krem.

Dia punya sengal tu jangan cakap la..memang cukup sengal.

Entah sendi ke hape aku pun tak tahu.

Dengan pantas tanpa krompomi aku terus cabut kasut lempar stokin lantas meluruskan kaki dan meregangkan jari kaki

"kau apehal?"

tanya member aku kehairanan

jari kaki aku krem dol

ujar aku sambil berkerutan dahi




.........................................









setelah  dibahan secukup rasa barulah bantuan ihsan dihulurkan

siul betul



beberapa minit kemudian barulah jari kaki kembali normal
dah tak krem dah





mengikut teori andaian rakan (yang belum dirujuk dari sumber yang sah)

krem berpunca dari..
-tubuh badan yang kurang air
-tubuh badan kurang garam
-darah tidak mengalir dengan lancar pada bahagian yang krem
-kurang bersenam, otot dan sendi kurang rengangan maka dengan itu sendi dan otot mudah kejang di bahagian situ.










Kesimpulan cerita bantulah rakan anda yang mengalami kekejangan, walau nampak macam kelakar sebenarnya mereka tersiksa. Serta galakkan rakan bersenam dan memakan makanan yang sihat. (bukan menggalakkan rakan melakukan kerja-kerja syaitan dan maksiat)

Jauhi krem hidup anda pasti bahagia.


sekian terima kasih






.

11 comments:

Miscellaneous Smiles said...

heh, ak dulu kecik2 dua dua kaki prh krem gak

↻ aiskrem said...

hoi dah lama gile aku tak datang blog kau sampai aku dah lupa kau.

skg baru ingat balik.

kalau kau krem, kau terajang saje rakan sekerja kau tu. baru lah boleh gelak sama sama

rozeeta rashid said...

jauhi krem hidup pasti bahagia. hahaha. saya pernah dengar kalau cuaca sejuk sangat pun boleh krem jugak.

yusuf mujahidin ™ said...

makin menjauhi, makin (ais) krem mendekati

Lya Colours said...

erk aku selalu kene masa tidoq. tiba2 terjaga kaki krem. eh krem ke org panggil. tp yg mcm otot jd tegang gila and sakit nak mampuih tuh. hoih serius mcm nak meraung sakit eh

bunga said...

hahhaa...memang menyakitkan tu bro..khakahka..pe pun jauhilah krem..hahaa

ENCIK TIKUS said...

lama gila tak datang sini..

dan macam cilake...

nasi ayam linda onn !!

PinQib said...

xpe jr kaki krem.. weh.. ak otot punggung ak krem. gile sakit.. siyes. bkn nak wat lawak..

poyotito's said...

krem yang paling bahaya adalah krem ketika berenang.

nurkaloi said...

hahah kelakar
tp serius memang sakit bile da krem
memang tak leyh nk gerak jdnye
besenya kaloi kene bile bngun tido and sejuk

DAUD said...

padan muka ko.
haha