Pages

mngkritik bukan bermakna tidak suka, kita prihatin untuk memperbaiki, mengkritik kerana kita dapat lihat kesilapan yang berlaku dan kita melontarkan idea memberi cadangan untuk membetulkan kekurangan itu

mengkritik dengan ilmiah dan fakta itu sihat

bukan mengkritik dengan emosi


twitter @MrAyuL











.

Saturday, October 2, 2010

Di sebalik yg tersurat ada yang tersirat

"jika di timpa musibah, kita fikir apa kebaikan yg kita dapat hasil dari musibah itu"

kebaikan??

ada ke?

hehe

mesti lah ada

fikir2 kan lah


Pernah rasa sakit hati sebab tak dapat apa yg korang nak? atau sesuatu itu tak berjalan seperti apa yang korang rancangkan atau korang di timpa masalah yang memeningkan kepala..

mesti pernah kan? masa tu korang mesti rasa sakit hati, tension, tak puas hati,

geram, carut-carutan, brengsek2 an, siot2 an dan sebagai nya..

segala jenis ekspresi akan korang lontarkan untuk menggambarkan betapa bahawa tak puas hatinya korang setelah korang berada dalam situasi serupa itu, kan korang kan? angguk cepat!

ok2 dah2 stop angguk


contoh2 nya...


Motor pancit, tolak sampai jumpa bengkel- Kebaikan(bleh menguatkan otot, berpeluh dan menyihatkan badan)

Kena leter dengan bos- Kebaikan(mencairkan tahi telinga yang dah keras)

Spender kerap kena curi
- Kebaikan(berpeluang membeli spender baru lain lantas mencuba fesyen2 terkini spender)

Tersesat - Kebaikan(Lepas tersesat, dah tahu selok belok jalan tersebut)



Jangan marah2, tension2, emosi, dag dig dug dada berombak2, rilex..cool..

Fikir2 kan lah dalam keadaan yang tenang dan rasional apa kebaikan yg korang dapat hasil dari musibah yang menimpa korang itu












Fikir2 kan lah apa kebaikan korang dapat hasil dari tengok gambar justin bibir nih











14 comments:

adrinaqamarina said...

kebaikannya ialah dapat kurangkan kedut3 dimuka dengan tersenyum lebar. haha.

abang kena kuat kalo ditimpa musibah! kadang3 musibah yang kte dapat tu sebagai amaran dari ALLAH. jangan lupa muhasabah setiap kali solat dengan sebelum tido :D

hiro said...

ah..rasa nak buat rmbut gtu gak.

J. Abdullah said...

http://plixi.com/p/48396877

gambar ni lagi rare, ye dak?

AyuE SurihanyOt said...

tak de kebaikannya...gambar ko ekk ni????giler ensem ahh pandai ko edit kan..hakhakakhak

john bert said...

kalau ini wajah sebenar dia, aku beli album dia sekarang. kacak bergaya.

plumpy.tootsie said...

serius wa terasa.wa terasa.wa terasa.knp lu link kisah spender sadis wa?wa nk royalti!spender baru satu! :P

Lya Colours said...

heart attack aku tgk justin bibir tuh

DuniakuAbstrak said...

rina- baiklah, akan ku sematkan dan aplikasikan kata2 nasihatmu itu wahai adrinaqamarina

hiro- rambut ko skrg dah stailo dah..

hot J- hahahahahahaha siot

ayue nyot nyot- cilaka lu, hahahaha

john- haha john bila plak ko nak bgambar mcm ni?

awek manja plumpy.tootsie- hahahahaha gilos ape nk suruh aku beli spender pompuan..errr nanti aku curik spender jiran je la. jimat kos..haha

lya kaler- tu belum lagi dia kenyit mata..hahaha

plumpy.tootsie said...

babi lah.aku tak nak spender dah pakai!

fhunky-fhinky said...

duh...

justin bibir itu meloyakan..

cait!

echah mashuri said...

kau sengal gila ayul!!hahah
spender ade ke fsyn2 trkini?same ja ak tgk..:P

DuniakuAbstrak said...

plumpy.tootsie- tak elok memilih sgt, rezeki spender jangan d tolak

fhunky-fhinky- hemsem tu

echah- ade ah..ko je yg slalu beli spender fesyen sama..hidup kena variasi..hehe

dak kecik a.k.a iza said...

hahahak~baru kecik taw la..
lepas ni kena la say thankz kt mama kecik sbb selalu cairkan taik telinga kecik..hikhik

Cik Akma said...

baikk. akan tulis surat utk tidak mrh. er ade kaitan?