Pages

mngkritik bukan bermakna tidak suka, kita prihatin untuk memperbaiki, mengkritik kerana kita dapat lihat kesilapan yang berlaku dan kita melontarkan idea memberi cadangan untuk membetulkan kekurangan itu

mengkritik dengan ilmiah dan fakta itu sihat

bukan mengkritik dengan emosi


twitter @MrAyuL











.

Friday, August 19, 2011

Kad raya

Masa berlalu memang pantas..sedar tak sedar tinggal seminggu lebih je lagi kita akan menamatkan era puasa untuk tahun 2011..punyalah laju, ni bukan setakat berlalu..dah boleh kira pesen berjoging punya masa


walaupun zaman canggih manggih guna hujung jari kaki pun boleh berhubung satu dunia ni, kad raya masih lagi menjadi medium pilihan antara kita-kita untuk mengespresikan ucapan sesama rakan dan taulan, melampiaskan rasa manja dan sayang bagi pasangan kekasih, menghamburkan rasa rindu antara anak di perantauan dan ibu bapa. Kalau dulu kad raya menjadi penghubung antara dua insan yang jauh, sorang kat Johor sorang lagi kat Pahang, sorang kat Uganda sorang lagi kat Amerika selatan, yang jenis gedik member berjiran pun dituntutnya kad raya siap tarik muka masam kalau tak dapat kad raya (terasa letteww)

Namun kini jauh bukan lagi faktor utama tujuan kad raya tersebut diutuskan tetapi nilai sentimental itu sendiri yg menjadi dambaan setiap insan (pergh ayat..)

originality

bila dapat kad raya tu, pegang, cium, usap, jilat, peluk sambil berguling2...

hamboih terok bebenor sampai gitu sekali..maksud aku dia punya keterujaan tu lain macam sebab 'benda real', 'benda asli' berada di genggaman tangan.

aku rasa benda kad raya ni memang tak kan pupus sampai cucu kita punya cucu punya cucu punya cucu yang palin bongsu tu..

senang cerita sampai kiamat la..

selagi manusia hatinya masih ber-sentimental value..











=) ada jugak orang sudi nak bagi aku kad raya.....















.

27 comments:

adrinaqamarina said...

tak dapek nak bagi kad kawen pada abg, eh silap, kad raya pada abg :P

Eyka said...

bilerwzz nakzz tagiikkzz titeww tadd rayerzz ?:P

erk! okbai! hahaha:P

Titisan Hujan said...

thn ni plan nk bt snd kad ry

nak?

asip محمد said...

ok3.. paham sangat apa yg lu nak..

meh sini hantar alamat rumah ke hasifsimphonia@gmail.com








gua nak hantar pembunuh upahan ringan ke rumah lu.. amacam kasih sayang gua terhadap lu? deep kan?

Titisan Hujan said...

bak alamat.meh nk hantar

Titisan Hujan said...

t dpt yg real, buat sendirik tau.spesel tuk incik Ayul

ekekeeke

bighagenjo said...

ahahahaha! sengal ah ko.

Kazen said...

xnak bg sy kat raye ke? keh3

kema said...

kema baru dpt kad raya...mmg teruja. dah lama kot xdapat kad raya..hahaha~

hiro said...

keh2..baru dapat kad raya dari cdot!!

Hana Soffelia said...

Betul. Walaupun dpt berpuluh ucapan raya kt fb tp kad raya jgak yg bg sentimental value. ^_^

Lea IsNaw! said...

nak kad raya dr DA!

Fyqa said...

untglah dpt kad raya !

Encik Psychopath said...

nak kad raya jugak.

DuniakuAbstrak said...

adrinaqamarina - nak kawin da ke? kah3

Eyka - arghh! rosak saraf tunjang baca

Titisan Hujan - nak

asip محمد - rindu celaka, sampai bila kau nak berhibernasi ni?

Titisan Hujan - dah anta

Titisan Hujan - ho ho ho tq2

bighagenjo - cet kau pun sengal kentang

Kazen - kalau kau awek nak jugak aku bagi..kah3

kema - teruja sampai lompat bintang letteeww

hiro - pergh bukan cidot je yg bagi, berderet awek bg kau kad raya nanti...haha

Hana Soffelia - kan? dah tu ape lagi cepat la bagi aku kad raya..ha ha ha

Lea IsNaw! - bak mai la alamat

Fyqa - mana dapat lagi

Encik Psychopath - ah kau kad raya bertimbun

Titisan Hujan said...

nm penuh incik ayul????

buatan sendirik ni
xpe je kn?




hihihih
mood:rajin

Titisan Hujan said...

opkos ade

amalin_lin89@yahoo.com.my

malu2 meow la plak dh
aihhhh...

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ said...

aku suke kad raya yg skali dgn duit raya..mmg aku simpan smpai bile2..

taruk bedak sket kt dalam kasi wangi, br la nampak hati romantik..kl kt awek la.kt aku jgn buat.lempang dapat.

bunga said...

xde yang nak bg bunga kad raya..

marina anakcikbob said...

br en. boxfren tny aku ada lg ke org nta kat raya zmn skg. so, aku pon kata "ada.. tp ada ke yg anta kat nko?"
dia geleng. bwahahahaa..

cik_paan said...

bestla kau dpt kad raye..

aku ni, dah retired hantar2 kad raye ni sejak masuk asrama, yelah bulan pose time sekolah, bila cuti bz balik kg...

dah masuk u pun bz, taakde mase nak pos2 kad, beli kad..

bagi aku, yang penting ingatan dan doa orang kat kita, kalu hantar kad semate2 nak dpt balasan pun tak gune

bunga said...

???..cam dha pernah komen ni..

Eyka said...

hahahaha:P

#hai adek ipar ;D

shahirahkhairudin said...

setem dah naik renge. namkupang hah..

abbey~ said...

betol2... kad raya xkan pupus laa... lai seronok men pos2 kad raya ni~ hehe

yad'z said...

untunglahhhh ade yang bagi akd raye.. untunglahhh~~~

ENCIK TIKUS said...

post apa nie ? arghhh... padam woi!