Pages

mngkritik bukan bermakna tidak suka, kita prihatin untuk memperbaiki, mengkritik kerana kita dapat lihat kesilapan yang berlaku dan kita melontarkan idea memberi cadangan untuk membetulkan kekurangan itu

mengkritik dengan ilmiah dan fakta itu sihat

bukan mengkritik dengan emosi


twitter @MrAyuL











.

Thursday, June 24, 2010

manusia berbasikal tanpa kepala



aku nak share citer seram macam haram kat korang..perkara ni baru je brlaku kat aku tadi..Tadi lepas aku main badminton, aku pun pulang ke rumah dengan memandu kereta mini cooper malaysia yang aku miliki , atau lebih dikenali sebagai perodua kancil...

hujan renyai2...suasana gelap gelita (lepas aku pasang lampu keta, suasana terang sikit) angin sepoi2..seram sejuk aku di buatnya hingga menusuk ke sum sum tulang(sebab aku pasang aircond kot)

sedang rancak aku layan "lagu" sambil mengikuti rentak dan irama..tetiba dari jauh aku nampak ade objek sedang bergerak perlahan menuju ke hadapan membelakangi haluan aku.. "benda apekah itu?" (hati kecilku berbicara) bila aku amati betul2, objek tu adalah seseorang yang sedang menaiki basikal, tiba2 jantung aku bdegup kencang, nafas aku tsekat2, tangan aku kat stering terketar2,da macam parkinson pon ade, aku usha betul2 benda tu, aku usha ketat2.......aku gosok2 mata aku bagi memastikan ape yg aku nampak ni benar, aku cubit2 peha mane tau aku sedang bermimpi, tampar2 manja pipi sikit, setelah selesai mendera diri sndiri aku masih tak bangun2 dari mimpi seperti yg aku harap2 kan.........

"mane kepala dia??!!"

DEPAN MATA AKU, AKU MELIHAT SESUSUK TUBUH TANPA KEPALA SEDANG MEMBAWA BASIKAL....

segala ape jenis surah terpacul dari mulut aku...terkumat kamit..terkumat kamit
jantung jangan cakap la...macam nak meletop..bpeluh2 satu badan, kalah peluh yg keluar masa aku bersukan tadi...

semakin lama, semakin aku menghampiri objek tersebut, (siap bagi signal lagi nak pintas objek tak berkepala yg bawak basikal tu, punya la baik slalu main pintas je, cuak punya pasal)

dan semasa berselisih...

dalam aku ketakutan tu...sempat juga aku menjeling ke arah "manusia berbasikal tanpa kepala" tersebut...
............
.......
..























celaka...buat cuak aku je............



11 comments:

Khairunnisa' said...

ROFL! This entry made me laugh XD But +1 for ya for the dramatic words ;)

DuniakuAbstrak said...

Khairunnisa- haha, unsur2 saspen di situ penting..

bhahmz said...

LOL xDD

igtkan td apaa cheq..! xP

y@n@ M!B said...

sian org tu dah la kena ujan ada lak org pk mcm²..dia lg takut kot..huhuhu~

shaa bonitaa said...

aik..xkn xleh cam bntuk kepala dia..hee :p

DuniakuAbstrak said...

bhahmz - mati2 aku igt mmg xde kpala..haha
y@n@ M!B - erk?? camne org tu tau aku pk mcm2? haha
shaa bonitaa- x bleh nak cam la dari jauh..dia masukkan kepala dalam baju..da dekat baru perasan..haha

Eciz said...

aarrrrrr! baru ingat nak seram. KAHKAHKAH

lilycun said...

hahaha...sakit tekak ku...

tutttutt said...

gila okeh. hoodie rupenya. ingatkan nanti kepala hantu tu nak tergolek atas kete ke, fush mesti best.

DuniakuAbstrak said...

lilycun - gi jumpa doktor, tekak problem kot..haha
tutttutt - bukan hoodie la, orang masuk kan kepala dalam baju..lukisan aku buruk, mesej x sampai..haha

-telordibasuh- said...

ayul kawn ku kuat makan hahaha..