Pages

mngkritik bukan bermakna tidak suka, kita prihatin untuk memperbaiki, mengkritik kerana kita dapat lihat kesilapan yang berlaku dan kita melontarkan idea memberi cadangan untuk membetulkan kekurangan itu

mengkritik dengan ilmiah dan fakta itu sihat

bukan mengkritik dengan emosi


twitter @MrAyuL











.

Friday, June 25, 2010

AWAS denggi membawa maut

tadi aku baru melawat kawan aku kat hospital, sakit demam denggi..sian aku tgok dia, bagaikan mayat hidup..seksa je aku tgok ..tapi tak sampai tahap nazak la..aku pegang dahi dan tengkuk dia, panas betul..sambil lepak2 tu layan la citer tokyo drift kat tv3, bilik pesakit siap ade tv dan internet beb.."VIP la konon" (kata hati kecilku yang jeles) dia kata lenguh2 satu badan so aku pon urut2 la bahu dia sikit, nak tnjuk kat dia konon2 aku ni kawan yg prihatin la..

Dia ni bleh tahan gak la byk mulut, so aku layan je la citer2 sensasi dia sambil mengunyah epal yg aku amik dari atas meja sebelah katil dia...banyak epal beb tak baik membazir, dia dah dua ari kena tahan, masuk air dalam badan jangan cakap la, bergelen-gelen, kesian sangat..aku perhatikan dia dengan penuh sayu sambil hirup sup ketam yang mak dia bagi petang tadi..sedap giler sup tu..first time aku makan sup ketam..korang penah makan sup ketam tak?..

dia cakap mungkin dia kena jangkit virus denggi ni sebab tido tak tutup tingkap, ubat nyamuk pon tak pasang pastu jenis tido mampos..nyamuk hurung 1 badan pon tak sedar..aku da sarankan dia tido dalam kelambu lepas ni... jambu kan tido dalam kelambu? biar jambu asal selamat..

aku sebagai kawan yg kacak sejati mendoakan agar kau sembuh cepat..amin. kalau sakit pun pastikan ko ade makanan2 yg lazat.



moral of the story
-perut aku kenyang

7 comments:

Hariz said...

Amin Ya Allah..
Semoga Rakan Anda Cepat Sembuh..
Penyakit Denggi Memang Berbahaya~

DuniakuAbstrak said...

Hariz - tq doakan dia, aku pon cuak gak memula..tapi skrg dia da stabil..hee

tira hashim said...

bulan lepas ayah aku yg kena denggi ni. semalam adik aku pulak..

lilycun said...

ish2 denggi nh bhaya..kakak sy pon penh kena..
(tp mkn sup ketam mcm best)..huhuhu

medmozel leya said...

ak tau sape!! mesti sulhi....eheheh..
nak call die la jap g :p

DuniakuAbstrak said...

lilycun - haha nak sup ketam jugak ke?
medmozel leya - haha yeah you rite, sian dia..huhu

DuniakuAbstrak said...

tira hashim - huhu ayah n adik ko da stabil lom?