Pages

mngkritik bukan bermakna tidak suka, kita prihatin untuk memperbaiki, mengkritik kerana kita dapat lihat kesilapan yang berlaku dan kita melontarkan idea memberi cadangan untuk membetulkan kekurangan itu

mengkritik dengan ilmiah dan fakta itu sihat

bukan mengkritik dengan emosi


twitter @MrAyuL











.

Thursday, February 10, 2011

Kejar ayam


aku duLu kecik-kecik suka kejar ayam, kejar ayam merupakan saLah satu aktiviti yang pasti aku lakukan biLa aku baLik kampung. Kalau kazen aku balik lagi la meriah kitorang kejar ayam  bersepadu secara berjemaah. Bukan nak tangkap sangat pun ayam tu saje suka-suka main kejar-kejar dengan ayam, rasa seronok bila tengok ayam tu lari ketakutan...wahahahahaha

Tapi ayam kampung ni memang hebat bab-bab melarikan diri, terbang naik atas pokok, terbang merentasi parit, terbang naik atap La..ayam kampung je yang boleh terbang-terbang ni..tapi diorang terbang sekejap je..bila dah terLepas tu muLa La buat muka bangga, babeng betuL. Heh tu kaLau terLepas tapi kaLau tertangkap muka pucat nak mampus muLut pulak bising KOK KOK KOK...

Aktiviti kejar ayam ni bagus, ia merupakan satu aktiviti yang sihat. Di samping dapat mengeLuarkan peLuh kita juga dapat mengeratkan hubungan kita dengan binatang ayam. Aku rasa kejar ayam patut dijadikan saLah satu aktiviti wajib dalam pendidikan jasmani dekat sekoLah rendah. BaruLah dapat meLahirkan generasi yang sihat dan berkreativiti tinggi..hehe.

Tapi kalau ayam tu bersatu hati membentuk satu pasukan menentang aku mampos penat jugak aku nak lari

27 comments:

hiro said...

time nak beraya, memang kejar ayam amalan biase..kah3..

gmbr cam celake..keh2

echah mashuri said...

haahahah.....sangap punya ayam.kejar telor.keh2...aku suka kejar bapak ayam;p

MATAHARI said...

haha. sengal.

biella93 said...

ahhahah . bhaya betol klau aym jejar ni . heheh . tp lagi bhaya klau ah long yg kjar . hehehee

DAUD said...

lu orang jgan main2 sama mak ayam,
kalau tak cedera parah nanti
huhu

farah si monster said...

gambar tu paling tak tahan. gigih betul kau lukis kan :P


penah kne kejar dgn ibu ayam sbb kejar anak ayam tak?? hahaha. mencabar kott :)

hackshitam said...

aktiviti sihat...
haha

bunga said...

haaa.haa..bunga nak gak tengok ayam lak kejar awk..hakhakhakk..

Lya Colours said...

haha bongok la ko ni motif tiba2 ayam tuh nak patuk *&%$

cintatehO said...

muka katon 2 sbiji cam muka ko weh..ensem..hakhak

amiramukri said...

HAHA . kejar ayam memang best ! err , tapi tak pernah lagi nampak ayam kejar orang :P

tykaa said...

haha comel jeee :D

Pyka Rahmat said...

kalau aku ayam aku patuk kau.

Askrie Hishamuddin said...

serious comel!!! :) hekhek

JIJI YU said...

muahah..kretebiti yang terpampau abstrak ko ni..genereasi sekang ni bole ke kjar ayam cam kite dulu2..

alexa yussida said...

hahahha klaka n comel gilerr kut...:)

JP Nurul said...

haha...ayam tu nak patuk ape???? :P

padlie said...

sekarang dah susah nk kejar ayam..
jumpa ayam pun kat pasar je..

Amira Naddia said...

mase aku kecik2 dlu ayam yg kejo aku.
arwah nenek suh kutip telo ayam.
aku yg xbermoral slmbe g amek.
pahtu kene patok. gile..aku igt lg kaki aku berdarah..
sejak ari tu aku brani dgn ayam kepci je

dylli said...

HAHAHAHAH..
menarik juga hobi dia.
adik orang selalu pecahkan telur ayam ja.
cari anak ayam. -,-

cik ubi said...

adik aku masa kecik2 kene kejar ngn ibu ayam sebab nk sentuh anak dye..

haha

lea said...

hahaha. takleh bayang kalo ayam2 tu kejor ko...

AyuE SurihanyOt said...

habis tu telor kau wujud lagi tak???=p

YanaMIB said...

aku xpenah lg kejar aym..sbb aku sendiri tkt nk pegang aym..haha~

eh ko penah kena kejar dgn kumpulan militan ayam² kg?? weehuu~ msk sepital x?? kehkehkeh~ =P

Encik Tikus said...

kau pernah kena tungau tak ?

!tomatokering! :) said...

hahaha ! best kejar2 ayam ni.. jatuh lemak2 .. :P

Atqhsykla said...

Comelnya Ayam! :D