Pages

mngkritik bukan bermakna tidak suka, kita prihatin untuk memperbaiki, mengkritik kerana kita dapat lihat kesilapan yang berlaku dan kita melontarkan idea memberi cadangan untuk membetulkan kekurangan itu

mengkritik dengan ilmiah dan fakta itu sihat

bukan mengkritik dengan emosi


twitter @MrAyuL











.

Friday, February 25, 2011

Hantu KepaLa terputus


Baca tajuk je dah seram sampai nak terberak daLam seLuar. BeLum Lagi baca sampai habis entri ni, so kaLau Lemah semangat Lebih baik  tak payah baca. Entri kaLi ini aku nak merungkaikan  persoaLan kenapa kita sering diganggu oLeh hantu. Aku teLah membuat kajian spesifik secara teLiti dan mendaLam dan akhirnya teLah menemui jawapan kepada persoaLan kenapa kita sering diganggu oLeh hantu. Banyak versi cerita hantu yang sering kita dengar. Ada yang hantu panggiL-panggiL nama kita, hantu yang tiba-tiba muncuL Lepas tu senyum,  hantu yang buat bunyi bising memasak kat dapur, hantu ketawa mengiLai dan bermacam jenis ragam Lagi cara hantu tu kacau kita. Ape motif hantu tu sebenarnya? kenapa dia mengganggu hidup kita? SegaLanya akan terjawab di hujung entri ini..






Ya, seteLah aku membuat kajian terperinci dan kritikaL seLama 30 tahun, aku teLah membuat kesimpuLan bahawa hantu tu  dambakan perhatian daripada manusia sebab tu mereka suka kacau kita. Mereka ni kurang kasih sayang sebenarnya. Dasar 'attention whore' punya hantu.











.

23 comments:

JIJI YU said...

semenjakl due menjak aku sering kena kaco..tapi aku tak layanje jgk.

mR.sYaH said...

betul tu.. dia dok bosan main sekor2.. biasalah hantukan hodoh.. xde yg nak dekat dgn dia.. tu dok gesel2..

farah si monster said...

baru aku pasan woi.. asl huruf L ko mesti kena CAPS LOCK?? penat baca. ngeng =,=

echah mashuri said...

HAHAAH..gila lahh..biorlah dia diberi prhatian dgn kaum2sejenis dia.nape nak gngu kita lak.kite kan comey cantik.xkan nak kwn ngan diaorg.ee.xnak kiteeee...


entah jadah ape rase nak gedik kt cerita seram.grrrr

Panglima Muda said...

hantu tu sebenarnya tak ada keroja. Ye le hari hari dapat makan telor je, pulut kuning sekali sekala

~qiFFara~ said...

hantu pon ade jenis attention-seeker gak ek?!

cintatehO said...

cehhh xleh bla tol N3 cam brani je. dh kena nti siap lari x cukup tanah lg kot. dh jgn nk jerit2 minta tlg dr aku lak ek...

MATAHARI said...

terbaik punya reason lah, der.


aku tak terfikir pulak yang hantu =pelacur perhatian.

hackshitam said...

cehhhh..
hantuu?
xpercaya..

shearasol said...

kena wat faceghost untuk diorang ni, baru lah tak bosan skit

DuniakuAbstrak said...

JIJI YU - benda tu kita tak payah cabar tak payah takut sangat buat biasa-biasa je, nanti dia tak kacau dah...

mR.sYaH - dok geseL-geseL? manja kemain betuL hantu tu

farah si monster - tujuan aku memang nak buat kau penat baca pon...keh3

echah mashuri - cerita aku ni seram giLa kenapa kau jadi gedik Lak biLa baca? hahaha

Panglima Muda - mereka boring La tu...keh3

~qiFFara~ - ada kot..fikir-fikirkan Lah..hahaha

cintatehO - marah bebenor kau ni..ke kau sebenarnya hantu ni? hahaha

MATAHARI - tak tau la tapi aku rasa macam tu, kita buat keje kita tak kacau dia tapi dia duk sebuk-sebuk datang kat kita..tak ke macam peLacur perhatian tu? haha

hackshitam - setan dan jin tu

shearasol - rajin kau nak buatkan ..haha

lea said...

ko bagi lah kasih sayang sikit kat dia :P

Amira Naddia said...

kau da berjaye wat aku takut dgn tajok entry je..aku tak bace..sbb nti aku yakyak ko bkn nk teman pon

Robot | Sakti said...

ketuk jer atas kepala.

hehehehe

bunga said...

ee..seram nak bc sebenarnya..tapi bla tengok gambar kartun tu terus tergelak2 terguling2.hakahakak/

Lya Colours said...

nasib baik xde hantu yg camwhore

faiz said...

hantu ni diabaikan oleh makbapak die kot..

DAUD said...

aku rase ko yang kurang kasih sayang,
ko adalah hantu........

Encik Psychopath said...

kau seorang prihatin. mengkaji misteri disebalik kisah paranormal dunia.

DuniakuAbstrak said...

lea - ok nanti aku bagi

Amira Naddia - aku baik hati punya org, takpe aku teman kau yakyak nanti

Robot | Sakti - kejam sangat tu

bunga - seram ke tak seram ni?

Lya Colours - sape cakap takde?

faiz - mereka nak cari tempat bermanja

DAUD - haha aku adaLah bukan hantu

Encik Psychopath - misteri banyak Lagi yang beLum terungkai

medmozel leya said...

wat la pasal ayam kepala putus lak...hehehe..seram gak tu!! :D

DuniakuAbstrak said...

medmozel leya - tu bukan seram, tu sadis

SMK JENAGOR said...

ye ke hantu cri kte, bkn ke kte cri die..