Pages

mngkritik bukan bermakna tidak suka, kita prihatin untuk memperbaiki, mengkritik kerana kita dapat lihat kesilapan yang berlaku dan kita melontarkan idea memberi cadangan untuk membetulkan kekurangan itu

mengkritik dengan ilmiah dan fakta itu sihat

bukan mengkritik dengan emosi


twitter @MrAyuL











.

Monday, February 28, 2011

BerLainan pendapat tidak semestinya kita perLu bermusuh

picit SINI duLu

Lain kepaLa memang Lain pendapat, daLam dunia ini ada bermacam-macam jenis idea dan pandangan. KaLau warna tu ada bermacam - macam jenis warna yang berLainan. Ada warna hijau, kuning, biru, oren, putih (macam aku) dan hitam (macam razman). Sekarang siapa yang mahu jadi warna keLabu tahi anjing??

Ok berbaLik kepada persoaLan berLainan pendapat tadi..

Setiap orang ada pendapatnya masing-masing, pendapat kau tidak sama dengan aku pendapat dia tidak sama dengan mereka, eLok bagi kau tak semestinya eLok bagi aku, kaLau nak pertahan pendapat masing-masing memang sampai kucing bertanduk Lapan beLas pun tidak akan seteL benda ni.

DaLam kau tak setuju tu tak kan 100% semua bagi kau tak betuL? Mesti ada part yang kau setuju, so mana yang eLok (bagi kau) ambiL La sebagai iLmu di situ dan yang kau tak setuju tu tak payah La beratkan otak fikir 24 jam. Buang masa wei...Ada banyak perkara penting Lain Lagi nak kena fikir ye dak?

Aku kadang-kadang kasihan kepada orang yang serkap jarang, tersaLah tafsir dan terkonfius LaLu menjadi LaLang mengikut arus. Fahamkan duLu keseluruhannya, jangan main terjah je woi..

Memang tidak semua orang boLeh hadam cara penuLisan yang keji dan kejam, rata-rata orang Lebih suka dengan gaya bahasa yang Lembut dan indah-indah. Masih ada Lagi orang yang berfikir secara Lurus macam Highway dan tidak faham dengan istiLah sarkastik@sarcasm.  

Aku Lebih suka kepada gaya penuLisan yang jujur. Ya, jujur itu memang kadang-kadang perit dan pahit. Setiap kaLi aku membaca penuLisan yang jujur dan caci maki nista semuanya  kadang tepat mengena ke muka aku. Membuatkan aku tersedar dan berfikir.


 'Check And BaLance'
 Kita adaLah manusia dan manusia itu sering Lupa dan sering untuk perLu diingatkan. 















 


.

18 comments:

MATAHARI said...

*senyum*



betul, berlainan pendapat tak semestinya menjadi musuh,

life is getting busy.


nah DAIM, kehkehkeh.

niesz said...

jgn cepat melatah :) tul x..

YanaMIB said...

mana boleh harap sume org berfikiran mcm kita..klu mcm tu smpi bila pn xberkembang otak..tp ko mmg suka tiru aku kan kannn..muehehe~ =P

bunga said...

yup..setuju..bunga pom kadang2 suka bc entri yang jujur..walau kadnag2 tidak setuju..tapi dlama masa sama akan berfikir..betul gak..hahha..n kadang2 kena sipi hidung..haha..

mR.sYaH said...

betul tu.. jgn ingat kita sentiasa betul.. lain orang lain pendapat..

Dyna Yvonne said...

akai ada.sila guna.haha.bukan duk nak bebalah.

sahromnasrudin said...

assalamualaikum..

hidup ini pelbagai rencamnya..yg penting terimalah kepelbagaian pendapat sebagai sebuah budaya..

btw, folo blog ini

yuyu lar said...

sekarang heboh kes blogger hentam

blogger.bagi aku tu pendapat masing2

dan fahaman masing2 nak tafsir setiap penulisan blogger tu...dari kutukan dan herdikan tula kita boleh kenal siapa kita n siapa orang lain...

banyak pulak kan aku cakap kat sini.

boleh buat entry kat komen kau pulak.haha

Amira Naddia said...

ape daa..hentam2. cam dah takde idea nk tulis entry sndri..tumpang populariti org lain.. pathetic i must say..

shearasol said...

Betol betol betol...berlainan itu variasi namanya...kalau takde variasi, tak indah la kehidupan..

cintatehO said...

ko msti suka blog aku kn? sbb blog aku mmg mengamalkn cara penulisan yg jujur..haha

echah mashuri said...

aku jujur kan.ehhehe..eh.entri ni rase macam kena sipi2 idung la.kenapa ya?

d_tieah said...

Suka entry ni..
Menulis kena jujur dan bahasa kena berlapik..
Entry lepas geram pun kira jujur jugak cumanya jangan ikut perasaan sangat supaya tak keluar kata2 kasar..
Kan?
*Ingatan buat diri sendiri jugak..


Entry Terbaru : Usianya Sudah 59 Tahun

eiffel said...

lol~


nice~

hacimun said...

baca sambil makan keropok **krup krup krup


janji hati senang,okey la tuu (-__-)Y

broken_nigina said...

adakah dengan mengomen di sini gua secara rasmi menabalkan diri gua sebagai lipas?

MATAHARI said...

ye, kita lipas yang bertauliah, nigina

DuniakuAbstrak said...

MATAHARI - Tapi ramai yang sanggup berbunuh kerana berLainan ideoLogi.

kau ni tokey Daim ke? haha

niesz - Mak enon je cepat meLatah

YanaMIB - BetuL- betuL tapi nanti Lepas kahwin badan kau mesti kembang kaLau kau tak jaga makan

bunga - kena sipi-sipi sebab kau eLak ke? haha

mR.sYaH - betuL kita tak semestinya betuL pada dia

Dyna Yvonne - penat guna akai untuk berbaLah

sahromnasrudin - kaLauLah penerimaan itu sihat, ributnya kurang

yuyu lar - sebenarnya penekanan bukan dari sisi hentam itu tapi dari segi isi dan input yang hendak di sampaikan itu

Amira Naddia - keh3 marah benor gamaknya

shearasol - pasang surut warna kehidupan

cintatehO - jujur pakej gedik sekaLi..haha

echah mashuri - kau jujur pakej meroyan..kena sipi hidung? hidung kau sama fesyen dengan hidung bunga ke hape? hahaha

d_tieah - kadang menuLis dari hati Lapik tu terkoyak

eiffel - fuhh nasib tak camtaeekk

hacimun - cet makan sendiri je

broken_nigina - haha seLamat meLipaskan diri

MATAHARI - ^__^