Pages

mngkritik bukan bermakna tidak suka, kita prihatin untuk memperbaiki, mengkritik kerana kita dapat lihat kesilapan yang berlaku dan kita melontarkan idea memberi cadangan untuk membetulkan kekurangan itu

mengkritik dengan ilmiah dan fakta itu sihat

bukan mengkritik dengan emosi


twitter @MrAyuL











.

Thursday, March 3, 2011

Jangan Letakkan harapan menggunung Everest ke atas bahu orang Lain

Siapa yang kau harapkan?

Abang angkat?
Teman baik sehidup semati?
Suami?
Ayah?
Kakak?
Makcik zaiton yang baik hati dan pemurah dengan pertoLongan?





'Lemah'








'Lembik'







Mengapa hidup menagih dukungan orang Lain?


Perjuangan hidup kau adaLah tanggungjawab kau sendiri
Jika kau tersungkur
BangunLah sendiri

Bukan menangis menunggu dipapah





Dah mati daLam kubur nanti kau sorang-sorang jawab soaLan MaLaikat, ada Makcik zaiton nak toLong jawabkan?























Siapa cakap makcik Zaiton toLong jawabkan memang aku siku Laju-Laju mata beLah kiri, pesen tak faham bahasa ni susah nak dibentuk.















.

23 comments:

zahidah dihaz said...

teringin ada seseorang yang boleh diharapkan...


NEW ENTRY: Sharing is caring - Tips pengurusan wang

MATAHARI said...

yang menjadi kuat ialah diri kita sendiri, orang lain boleh bagi kondem atau support,
tapi yang tentukan tetap diri sendiri.

JIJI YU said...

harapan ni merupakan satu bebanan jgk sebenarnye kan..

eiffel said...

matahari :: nice~

hrpn stigi gunung, bila terjatuh?sndri mau igt!

lea said...

setuju dgn ko..
tak perlu harapkan org kan

Amira Naddia said...

ko emo eh..walaupun ko tak piyed?

mst gf ko suh ko dapatkan DL tp ko asek repeat..kn?

mR.sYaH said...

berdiri dgn kaki sendiri.. klu gagal xbermakna gagal selamanya..

hidup berdikari adalah satu perjalanan yg indah..

cool bro!

DuniakuAbstrak said...

zahidah dihaz - keinginan itu Lumrah

MATAHARI - Lemahnya diri kerana MeLetakkan kekuatan atas diri orang Lain

JIJI YU - Beban jika kita tidak reLa, tanggungjawab jika kita sanggup.

eiffel - Ramai yang jatuh merengek minta di papah

lea - begituLah yang sepatutnya

Amira Naddia - Ape barang emo sebab menda tu..keh3

mR.sYaH - Kadang kaki ketar jugak, perjaLanan yang indah jika yang tersurat ceLik di hati

Addam Juhari said...

orang yang paling boleh diharap dan dipercyaii dalam dunia ni, ialah diri sendiri, klaw yang tak percaya diri sendiri tu, x bley nak ckp ape r..

Lya Colours said...

sape makcik jeton tu hoih

sahromnasrudin said...

hanya Allah tempat kite serahkans emua urusan tetapi kita jangan putus asa berusaha

Eyka said...

sokong!!!!!:)

adrinaqamarina said...

abang, ameden masuk cerita makcik zaitun ni?

memang kte tak boley harapkan orang lain melainkan dri sendiri tapi kalau dah diri sendiri pon dah tak boley harap. apa ag boley bua?

shearasol said...

Sy masih teraba-raba mencari halatuju dalam hidup..

hacimun said...

yuhuu.ni nak jawab soalan kau pasal teori aku tu,

kalau perkara gembira xmuncul gak lepas expect macam2 yang sedih gedebuk gedebak,

xrasa sedih sangat,

sebab dah sedih lebih2.huahua

bukankosong said...

sendiri mau ingat yeee....:P

Dark Half said...

masalah problemnya ramai org percaya kat makcik zaiton lagi dari diri sendiri..haha

yatee 'yosh' yakuza said...

nice!!

echah mashuri said...

ayul.ak nak harapkan ko.supaya ak xpyh buat apa2 pun.ak cuma bergantung dgn ko.boleh?

opkos la xboleh.sbb ak kan ko selalu cakap "you go girl"

kalau ko boleh bg semangat pun ak dah hepi:)

DuniakuAbstrak said...

Addam Juhari - putus asa namanya tu

Lya Colours - kan den dah koba tadi

Eyka - wooooo!!



adrinaqamarina - makcik zaiton kan pemurah dengan pertoLongan

kaLau iman dan iLmu masih bersisa di hati,yakin pada diri kerana percaya kepada janjiNya itu tetap ada


shearasol - saya pun sama


hacimun - haha teori kau itu aku cuba praktik kan nanti



bukankosong - sentiasa kena beringat


Dark Half - haha membina keyakinan diri bukan semudah A B C

yatee 'yosh' yakuza - thanks babe

echah - semangat dari Luar itu hanya pemangkin, jadikan semangat daLam diri kau sebagai paksi utama kebangkitan

DuniakuAbstrak said...

sahromnasrudin - kepada Dia kita berserah diiringi usaha yang konsisten

echah mashuri said...

peh.ayat ko terbaik ayul!betul2.you go boy!;p

za petrelli said...

kalau aku jatuh, boleh aku minta tlg kau papahkan tak> hue hue hue