Pages

mngkritik bukan bermakna tidak suka, kita prihatin untuk memperbaiki, mengkritik kerana kita dapat lihat kesilapan yang berlaku dan kita melontarkan idea memberi cadangan untuk membetulkan kekurangan itu

mengkritik dengan ilmiah dan fakta itu sihat

bukan mengkritik dengan emosi


twitter @MrAyuL











.

Monday, March 7, 2011

Cerita Jo seorang budak perempuan yang macam Jantan

Sempena Hari Wanita yang jatuh pada hari ini aku nak share satu kisah siLam aku, cet padahaL cerita ni dah Lama bersawang daLam draft tapi tak pubLish-pubLish Lagi..hahaha..kebetuLan cerita ni ada sipi-sipi kena dengan Hari Wanita, tapi kaLau tak kena pun Lantak La aku peduLi apa.

Cerita dia macam ni

DuLu masa aku umur lebih kurang 4 tahun kot entah aku pun tak ingat, aku ada berkawan dengan seorang budak perempuan nama dia pun aku dah lupa.
(Kira cincai aku namakan budak tu sebagai Jo)

Dulu aku dengan Jo seLalu main bersama-sama, Jo ni bukan jenis budak perempuan yang macam  perempuan, dia jenis budak perempuan yang macam Jantan. Jo suka main permainan jantan macam robot, lego, gasing dan kereta mainan.

Dulu aku taktau pun yang Jo ni adalah seorang perempuan, mati-mati aku ingat dia ni Jantan. Yelah dah perangai pun macam jantan ganas semacam je terkangkang sana terkangkang sini parut Luka bersepah-sepah, kurap dan panau je aku tak perasan ade ke tak pakaian pun pakaian jantan tak pernah pulak aku nampak Jo pakai skirt ke kain ke masa tu. Aku lepak dengan jo pun jarang dalam seminggu ada la dua tiga kali tak pun hujung minggu sebab rumah Jo dekat dengan rumah nenek aku, kaLau bapak aku balik kampung nenek baru aku ikut kaLau tak takde la(jarak rumah nenek dengan rumah aku agak jauh sikit). Aku suka lepak dengan Jo sebab aku rasa selesa lepak dengan dia, aLiran pemikiran kitorang  pun sama, kira ngam Lah masa tu.

Tapi pada suatu hari tu, aku datang la rumah Jo macam biasa..rumah dia tu dah kira macam rumah aku sendiri je..haha..Aku main terjah je rumah dia  nak cari Jo nak ajak main robot. Masuk-masuk je aku ternampak Jo dalam keadaan bogeL bahagian bawah (baju dia pakai) masa tu Jo baru lepas kencing, bila nampak aku dia pun selamba je sarung seluar, biasa la budak-budak mana ada rasa malu.

Mata aku sempat TERpandang ke bahagian kemaLuan dia tu.

terkejut beruk aku kejap masa tu sebab aku peLik kenapa dia takde burung macam aku?

baLik dari bermain dengan Jo aku tanya kat mak aku kenapa Jo takde burung, sambiL berdekah ketawa mak aku pun expLain la kalau yang takde burung tu perempuan, yang ada burung tu lelaki. Lepas kejadian itu baru lah aku tahu status jantina Jo, jahiL jantina betuL aku masa tu (--")

Lepas aku tahu hakikat sebenar bahawa Jo adaLah seorang perempuan aku terus  tak datang main dengan dia lagi dah, aku rasa macam tak cooL bila main dengan perempuan, masa tu aku rasa keliru dan tertipu..haha tak boleh blah betuL bila aku ingat-ingat baLik.

Sekarang ni tak tahu apa cerita Jo, dah lama tak jumpa dia..Last aku jumpa masa aku form 4 kot masa tu nenek aku buat kenduri, aku tak cam pun muka Jo, masa tu nenek aku yg tunjuk mana satu Jo. Cun jugak si Jo nih, biLa dah besar anak dara, dia dah tak jadi perempuan yang macam jantan dah, dia betuL-betuL dah jadi perempuan yang macam perempuan. Jo perasan aku tengok dia, sempat jugak kami berbaLas senyuman tapi dia macam maLu-maLu pLatipus je. Jo teringat kisah lampau kot..hahaha



Jo is part of my past, wahai ayang jangan jeles Lebih, Dont worry La Cintaku hanya padamu seorang sahaja..hehe




KesimpuLannya..wahai para wanita jadiLah perempuan yang macam perempuan jangan jadi perempuan yang macam jantan..keh3









.

23 comments:

bunga said...

hahah..sesuai la ngn ko yang ganas tu..hahahah..

leh wak novel ni cito ko..tapi kean olah betul2..hahahah..(gelak jahat giler)

Naddia said...

adekah jo maseh igt peristiwe die pkai sua depan ko?

echah mashuri said...

lor.mase kecik2 memang ah weh.huhuh...tp joe mesti malu2 ngan ko kan.heheehehe

lea said...

ko xnak ngorat jo tu ker?

YanaMIB said...

ecece sempt bg pesanan kt ayang..lalala~ =P

Wahida Nasution Thakhrim said...

kalau cerita kat dia mesti dia malu habis la..

nur anis said...

hahahaha..sumpah lawak..kalau jo ingat cerita tu mesti malu giler lah...

shearasol said...

haha...

sib baik dia tak bace cite nie..

*ye ke tak baca*

Nordin said...

hahaha.. tiada burung.. i know how it feels bila nampak perempuan punya tu sbb sy ternampak masa darjah 5.. =.=

s.u.h.a said...

haha. comel ke cerita ko.

miss lolly a.k.a luvfareda said...

hekhekhek. oit sempat pandang kefemafalufuanfan. apekas ? kehkeh

n@jwamz said...

hahhaha klako!! ak pun masa kecik2 ganas.. kwn dgn budak lelaki jer.. bila besar sendiri dah berubah...kew33

Encik Psychopath said...

stim tak time tuh. eh.

perempuan biar berhati jantan. kental.

cintatehO said...

hahaha xleh bla la cite ko ni..upenye sangal dr kecik lg ek...kihkihkih

Dark Half said...

perempuan berjiwa maskulin. gua sukakkk! kurang jeles, kurang gedik dan kurang ngengada

*ok, itu pengalaman berkawan dgn pompuan spesis 'Jo'

MATAHARI said...

aku pulak pedophile.

nas said...

hehhehe.. menarik alkisahnya...
kalau aku.. aku xrase pelik dia xde burung pasal mungkin burung dia tu terbang xbalik ke sarang dia kot.. ngehehhehehehee... bengong :P

DuniakuAbstrak said...

bunga - kaLau oLah hiLang keasLian cerita ni

Naddia - KaLau tak ingat aku tak cerita La der

echah - sangat maLu sampai dia nak cabut muka dia biLa nampak aku

lea - Taknak sebab aku nak ngorat kau

YanaMIB - Mesti La, ayang kuat jeLes

Wahida - MaLu tak abis-abis mungkin

nur anis - Mana tau dia bangga ke

shearasol - kaLau baca apa saLahnya

Nordin - fuh darjah 5 tu dah kira besau tuh

s.u.h.a - ke ehem-ehem dia yang comeL?

Blogger miss lolly - dia TERtunjuk aku puLa TERpandang

n@jwamz - ganas takpe jangan TERtunjuk

Encik Psychopath - Tak reti stim Lagi masa tu..betuL tu

cintatehO - ampes kau

MATAHARI - keh3 muda bergetah tu..

nas - tu burung Lain der..haha kau memang..sombong dah sekarang

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam
kirim salam kat dia yek

medmozel leya said...

apesal ak x tau pun pasal kewujudan jo tu...yg ak tau..suraya, musang@jijot, pijah...bla3...hahahah :p

za petrelli said...

kalo jo bace ni.. mesti jo terharu...

uit. lego tu permainan jantan ke? keh3

DuniakuAbstrak said...

za petrelli - haha permainan unisex mungkin

Jo Qusary said...

hahahahahaha.....