Pages

mngkritik bukan bermakna tidak suka, kita prihatin untuk memperbaiki, mengkritik kerana kita dapat lihat kesilapan yang berlaku dan kita melontarkan idea memberi cadangan untuk membetulkan kekurangan itu

mengkritik dengan ilmiah dan fakta itu sihat

bukan mengkritik dengan emosi


twitter @MrAyuL











.

Thursday, July 8, 2010

Amaran keras sekeras besi konkrit untuk sekalian nyamuk








Nyamuk..
Kau memang siot
Kau menganggu mimpi2 indah ku
Di saat2 ku menitiskan air liur basi
Kau hadir tanpa di undang
Menghancurkan ruang rehat di kala rembulan mengambang

Mengapa darah ku yang menjadi sasaranmu?
Hisaplah darah teman serumahku yang lain
Baru lah aku tak kisah
Tidak kah kau takut mati ditampar
Dah mati baru nak sedar?

Sudah! Berhenti menangis, menyesal pun tidak berguna
Terlajak perahu boleh diundur, terlajak hisap darah mati padahnya,
Bertegur sapa lah dengan ridsect
Hiruplah racun istimewa dariku
Khas untukmu
Sayonara nyamuk
Dah terlambat untuk terkejut beruk
Bye2..



Oleh: AyuL
3.30 a.m
9 Julai 2010

7 comments:

zaza said...

erkk... sini pun nyamuk..
smpaikan aku pun xleh nk tdo ngan aman...
tunggu la esok aku beli ridsect, mampos semuanya... huh!

Lya Colours said...

padan muka nyamok
berdampinglah dgn ridsect
weuuuwwww

yummy nuts said...

benci nyamok! hehe.

myra arshad (: said...

nyaaaaammuukk!
sian kot kat dia, makhluk tuhan jugak! :p

@yuE said...

haha...dengan nyamuk pon cari pasal...

tujuhhariseminggu said...

owh.. mencik nyamok gak... sila

1) ridsect
2) shieldtox
3) bygon
4) bela katak byk2
5) bela tenggiling dalam umah <--- eh, tenggiling makan nyamuk ke??? :p

DuniakuAbstrak said...

zaza - buat sup nyamuk pon sodap..

Lya Colours - yezza, biar dia dating ngan ridsect

myra arshad - mmg la, sape suh gigit aku..tu da kira isytihar perang..haha

yummy nuts - yup2..sama la..=)

@yuE - nyamuk yg cari pasal ngan aku..haha

tujuhhariseminggu - tenggiling mkn semut daa..haha